S'pore uncovered

Muista sosiaalinen vastuusi! Tsekkaa tämä blogi vähintään kerran päivässä!

Nimi: Karambola
Sijainti: Denmark

keskiviikkona, marraskuuta 24, 2004

Angstiblogista, huomenta

Turhauttaa. Miksi minä aina ajaudun hommiin, joissa tuntuu, että ketään ei oikeasti kiinnosta minun tekemiseni? Joo, totta kai tulokset kiinnostavat. Tai oikeammin se, että saan jotain näennäisesti konkreettista aikaan. Mutta minä en oikeasti jaksa enää kauaa tällaista työtä, jossa vaaditaan, että a) täytyy saada "jotain" aikaan, ja b) sinun täytyy ihan itse keksiä, mitä se "jotain" voisi olla, eikä muita pahemmin kiinnosta. Onhan se kiva, että on vapauksia, mutta minä kaipaisin jonkinlaista sosiaalista vuorovaikutusta. Muutakin kuin tiimipalaverin silloin tällöin. Minä olen yksinäinen susi yksityiselämässäni, en haluaisi olla sitä myös työelämässä. Mutta ilmeisesti minusta ei kuitenkaan ole siihen paljon puhuttuun tiimityöhön. Toteutan ilmeisesti tiedostamattani jatkuvasti samoja virheitä työpaikan valinnan suhteen; kun huono malli on kerran opittu, siitä on vaikea oppia ulos. Historia toistaa itseään.

Jotain positiivistakin. Postiluukusta kolahti Wirallisen näköinen kirje. Suomen suurlähettiläs kutsui minut itsenäisyyspäivän vastaanotolle. Sehän on vähän kuin linnan juhlat, vai? Ilmeisesti kutsu on lähetetty kaikille Singaporessa asuville suomalaisille, koska en tunne itseäni mitenkään muulla tavoin erityisen merkittäväksi henkilöksi. Olen kahden vaiheilla, lähteäkö vai ei. Puku päällä pönöttäminen on ahdistavaa. En tunne ketään, läikytän kahvit suurlähettilään syliin, tiputan pasteijan boolimaljaan ja solmin kravatin väärinpäin kaulaan. Toisaalta olisin kyllä utelias tsekkaamaan pössikset. Voihan olla, että rahvas ohjataan suoraan karvalakkipuolelle, ja siellä on ihan hauskaa. Elämä on vaikeita valintatilanteita täynnä.

2 Comments:

Blogger Jari Sedergren said...

Iso solmu on muotia. Ei tarvitse olla niin tiukalla. Parin-kolmen jälkeen voi löysätä. Tanssia voi, jotta voi sanoa miksi löysää. Juhliin vain. Ja raportti tänne.

10:42 ap.  
Blogger Karambola said...

Tuli jo ilmoittauduttua, joten kaipa on lähdettävä. Mutta eikös tanssiminen ole sitä epämääräistä liikehdintää, mitä nuoriso harrastaa diskoteekissä? Ei kai nyt hienoissa juhlissa sellaista?

4:53 ap.  

Lähetä kommentti

<< Home